En kort vecka och eventuellt Sydneys bästa Yum Cha -dumplings

den här veckan har varit en mycket kort vecka här i Sydney. New South Wales och de flesta av resten av landet vände våra klockor framåt för lite sommartid som besparing. Det betyder nu att min mamma är ännu mer förvirrad än någonsin från 9 timmars skillnad till Storbritannien till 10 och nu är vi 11 timmar framåt igen. stackars dam.

Det menas också att den korta veckan har kvävt allt vårt normala arbete i fyra dagar – i själva verket bara 3 som förra fredagen tillbringade vi med fru Romances vackra brorson. Eftersom det är slutet på skolhelgen (och vi var skyldiga en av dem en Yum Cha -lunch till hans födelsedag), tog vi dem in i staden för att umgås.

Att få allt gjort har definitivt varit en utmaning den här veckan.

Medan vi pratar om öl – det är det jag tänkte på ändå – oktober i Sydney är en fantastisk månad för att fastna i Suds.

Om du är i Sydney den här månaden, håll ett öga på några fantastiska evenemang som händer. Här är en snabb nedgång av vad jag har fått mitt öga på:

14-16 oktober på Australian Heritage Hotel in the Rocks-12: e årliga australiska ölfestivalen

16 oktober på Mercantile Hotel in the Rocks – Guinness and Oyster Festival

Och naturligtvis 21: e-30 oktober-6: e årliga Sydney Craft Beer Week visar upp några fantastiska nya bryggerier och några gamla favoriter.

Faktum är att ett av våra inlägg förra veckan var på ett av de nya bryggerierna på Sydney Craft Beer Week – Tumut River Brewing Company. Det här tvåmanslaget producerar det jag har upptäckt som min nya favoritöl!

Vår andra artikelartikel förra veckan är här – vår recension av den nyaste utväg för att öppna i Byron Bay, NSW: Elements of Byron.

Om du vill se till att du inte missar några av våra inlägg, skickar jag ut ett gratis nyhetsbrev varje vecka med saker som en nedslagning av våra senaste artiklar, resetips, uteslutningar av mat och dryck, evenemang, giveaways och priser.

Klicka här för att ta emot vårt nyhetsbrev – vi skickar också vår gratis e -bok om resor som en del av prenumerationen.

Vår senaste IG -utgåva

Fru Romance njuter av vårsäsongens nya blommor. väldigt söt.

Tänk på att jag inte vet om det bara är jag men jag har nysat mycket mer i vår än andra år. Undrar om det finns fler pollen runt eller något. Har du hittat det här?

Det är inte en bra vecka här i Sydney om vi inte har varit på en färja. Vi har faktiskt haft en hel vecka med att komma ut på hamnen tack vare Sydney Ferries nyligen. Hur kan du någonsin bli uttråkad av den här uppfattningen?

När vi pratar om att vara ute på hamnen är vi ute med fru Romances brorson idag. Vi är på väg till Sydney Fishmarkets i Pyrmont. En riktig Sydney -institution, fiskmarknaderna är något ganska speciellt. Vi har faktiskt inkluderat denna plats på våra 9 bästa Sydney -marknader att besöka.

Men det är inte själva marknaderna vi är intresserade av idag. Vi är mer intresserade av varorna på övervåningen …

För att komma hit har vi dock beslutat att ta en promenad runt hamnen och sedan en färja till Darling Harbour. Särskilt när vattnet ser ut så här!

Och här är vad vi är på fiskmarknaderna för: dumplings!

Om du går till höger om marknaden hittar du en uppsättning trappor. Det finns en liten dold pärla: En kinesisk restaurang som serverar det vi tycker är en av de bästa Yum Cha -restaurangerna i staden. Om du inte är säker på vad Yum Cha är, kolla in vårt inlägg här – det täcker också några av de andra platserna i staden som gör det bra.

Våra brorson är mycket nöjda med denna spridning. Ångad, stekt, kombination, klibbig ris, fläskbulle … det är vad jag har … Jag menar, de har dött i evigheter.

Vi har gått från fiskmarknaderna långt tillbaka till Pyrmont Ferry Wharf. Som belöning har vi beslutat att vi alla förtjänar en glass. Så in i stjärnan för Messina är det!

Om du inte har haft en Messina Gelato ännu, är du ute efter en behandling. Köerna på andra Messina -arenor kan vara fruktansvärda men på stjärnan är de inte så dåliga. Mitt tips på dagen!

Det är en helt fantastisk dag att vara ute på en av världens mest fantastiska hamnar. Här på Darling Harbor finns det mycket att titta på medan du väntar på din färja också. Du kan gå ombord på den här höga fartygets kopia och se hur det var. ganska intressant.

Och vi har gjort det! En upptagen liten vecka men en som har varit full av kul. Här är jubel till en annan fantastisk vecka som börjar nu!

Veckans resor med resor

Varje vecka går vi tillbaka i tiden över några av våra favoritresedestinationer med aldrig tidigare sett foton av våra resor. Här har vi tittat tillbaka på den här veckan.

De fantastiska randiga blå och vita strandfärgerna i Halcyon House i Cabarita, nordöstra New South Wales gör att du verkligen önskar att lite svårare för sommaren, tror du inte? Detta hotell gick från att vara ett lågt 60-talssurf-dude motell till en svank butik 50-talets retro pad nyligen, och vi är väl imponerade av resultaten.

Här är mer om vad vi tycker om Halcyon House och dess söta Beach Restaurant Paper Daisy.

Grunderna vid Parker i Palm Springs California är absolutAlltely Divine. Jag kan bara tänka på att sitta runt denna fantastiska eldstad med mina bästa kompisar och min familj. Skulle det inte vara fantastiskt?

Parker är ett fantastiskt hotell och är en av våra tre bästa platser att bo i Palm Springs – hem för några av de största filmstjärnorna genom tiderna.

Vår tid i Tulum, Mexiko var bäst. Några en gång i livet upplever här. Tulum är en kustbosättning på den karibiska sidan av Mexiko. Detta område – Yucatan – har några av de mest fascinerande antika Maya -ruinerna. Det finns faktiskt ruiner precis vid klippan.

Medan vi utforskade dessa ruiner upptäckte Romance och jag detta lås. Det finns något med det – och alla dessa kärlekslås – som berättar en speciell historia. Men mest intressant är hur detta helt klart mycket gamla lås hänger från ett ganska nytt rep. Vi undrar fortfarande nu vad som hände här.

Om du vill läsa mer om Tulum och den här delen av Mexiko, kolla in våra favoritinlägg här.

Utsikten över Byron Bays mest berömda strand – Wategos – från Beach Byron Bay. Denna café-bistro har enastående förhöjd utsikt över bukten och upp till Cape Byron-fyren. Maten här är också lysande och väl värt att boka ett bord.

Beach Byron Bay var en enkel inkludering för vårt inlägg om våra 7 bästa saker att äta i Byron Bay.

Som jag nämnde tidigare är Parker i Palm Springs ett fantastiskt hotell i en fascinerande fryst i mitten av århundradet modern stad i hjärtat av Kaliforniens öknen. Denna vägg vid hotellets ingång är ikonisk och imponerande. Även om du inte stannar här är det väl värt fordonsparkering (det är gratis betjänare här, vilket är ganska coolt) och tittar runt.

Vi stannade in på Palm Springs i några nätter på vår körsemester från San Diego till Las Vegas. Om du har bråttom kan du köra mellan de två på cirka 5 timmar – eller till och med flyga dit i cirka 1 – men vi tog oss tid och gjorde det på 5 dagar! Det var häftigt.

För vår fulla resplan inklusive en karta över vår rutt och en gratis nedladdningsbar resplan, kolla in vår skrivning av enheten här.

Kuba är en av våra favoritdestinationer hela tiden. Vi har båda drömt om att åka hit så länge, det var risken att bli undervattad av våra egna förväntningar. Vi blev inte på något sätt besvikna.

Detta är ett foto av Vinales Valley väster om ön – den mest prestigefyllda tobaksodlingslandet i världen. Det är också en av de mest fascinerande små städerna vi någonsin har besökt.

Vi har skrivit och talat om denna plats mycket sedan vi kom tillbaka. Vi har varit med på den fantastiska Y-Travel-bloggen och jag har intervjuats på Live TV för Sky News om Kuba också.

Om du vill se vad vi har skrivit om detta fantastiska land, här är våra inlägg på Kuba.

Detta är Hoover -dammen. Det är början på den största behållaren i staterna – Lake Mead. Jag har velat se den här fantastiska strukturen i år och år, men jag drömde aldrig om att jag skulle se den från fönstret på en helikopter. Denna helikopter är förresten på väg mot Grand Canyon – en annan syn som jag alltid har velat se.

Jag drömde aldrig att jag skulle se Grand Canyon så här heller! Senare flög vi rakt in i kanjonen och landade längst ner. Där åt vi ost, drack champagne och undrade över utsikten. Mina armar var så blåmärken i slutet av den dagen att jag skulle klämma mig så mycket!

Här är vår fulla skrivning av upplevelsen och hur du kan göra det också. Vi har också gjort en video av helikopterturen för att ge dig en ordentlig känsla för hur det är.

Motorväg 1, som driver majoriteten av USA: s västkust, är en otrolig drivkraft. Vi tog det från San Francisco hela vägen till LA på en av de bästa vägresorna vi någonsin har gjort. Och förresten, att köra norrut till söder betyder att du får obehindrad utsikt över havet och det är också lättare att dra över för skott som detta!

Detta är Bixby -bron nära Big Sur. Vackert, eller hur?

För vår fulla resplan och där vi stannade på väg ner, här är vårt inlägg på Highway 1 Road Trip – det bästa sättet att se Kalifornien!

Vi hoppas att du har haft den här veckans IG -utgåva och att du har planerat några härliga saker för veckan framöver. Kom ihåg dig igen snart.

J & c x

Bilder av Mr och Mrs Romance via Instagram: @MrandMrSromance.